Szkoła Podstawowa w Damienicach im. Króla Kazimierza Wielkiego

  • STRONA GŁÓWNA
  • SZKOŁA
    • HISTORIA NASZEJ SZKOŁY
    • PATRON
    • STATUT i DOKUMENTY
      • Wymagania edukacyjne
    • DYREKCJA
    • GRONO PEDAGOGICZNE
    • PEDAGOG SZKOLNY
    • SAMORZĄD UCZNIOWSKI
    • RADA RODZICÓW
    • GALERIE
  • ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
  • DLA UCZNIÓW
    • PODZIAŁ GODZIN 2020/2021
    • ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
    • WEBQUESTY
      • Czy Kazimierz Wielki był naprawdę wielki?
      • WebQuest „Spacerkiem po Damienicach”
      • Jak zmienił się samochód od powstania do dziś?
    • PRACOWNIA KOMPUTEROWA
    • ŚWIETLICA
    • BIBLIOTEKA
    • Konkurs historyczny
      • Gminny Konkurs Historyczny – 2019
    • NASZE KLASY
  • DLA RODZICÓW
    • KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2020/2021
    • Konsultacje nauczycielskie w roku szkol. 2020/2021
    • HARMONOGRAM SPOTKAŃ Z RODZICAMI
    • IMPREZY I UROCZYSTOŚCI
    • INFORMACJE I KOMUNIKATY
  • DLA NAUCZYCIELI
  • PRACA I OSIĄGNIĘCIA
    • PROGRAMY
      • WZOROWA ŁAZIENKA
      • ODBLASKOWA SZKOŁA
    • PROJEKTY
    • INNOWACJE
    • SUKCESY
    • PRZYJACIELE I PARTNERZY
  • KONTAKT
    • Deklaracja dostępności serwisu internetowego Szkoły Podstawowej w Damienicach
  • E-DZIENNIK
    • Dziennik elektroniczny
  • RODO
    • Rodzice i uczniowie
    • Pracownicy
    • Kontrahenci

WebQuest „Spacerkiem po Damienicach”

WQ jest przeznaczony dla uczniów VII

opracował: Janusz Paprota

czas realizacji: 3 tygodnie

  1. Wprowadzenie

WebQuest został stworzony w celu zachęcenia młodego człowieka do odkrywania ciekawostek miejscowości w której żyje, oraz poznania jej historii.

Wśród uczniów istnieje przekonanie, że wieś w której mieszkają i uczą się jest nieciekawa, zwyczajna i nie ma tu nic interesującego. Żyjąc w niej na co dzień jesteśmy tak przyzwyczajeni do otoczenia, że nie wykazujemy zainteresowania historią najbliższej okolicy. To nasza niewiedza i brak chęci poszukiwania, powoduje, że myślimy o tej wsi jako miejscu, które ma niewiele do zaoferowania. Bez odrobiny chęci z naszej strony żadne nawet najciekawsze miejsce nie odkryje przed nami swoich tajemnic.

Nowe nastawienie do naszej miejscowości pozwoli nam poznać ją na nowo i docenić jej uroki.

2. Zadanie

Waszym zadaniem będzie:

Przygotowanie i przedstawienie informacji na temat ciekawych miejsc, budowli i obiektów na terenie Damienic oraz ich historii.

Wyniki Waszych działań przedstawicie w formie prezentacji multimedialnej.

3. Proces

Wybierzecie z pośród siebie w każdej grupie 1 osobę- lidera, który w razie wątpliwości będzie mógł konsultować się z nauczycielem.

Wytypujcie, jakie obiekty chcecie przedstawić. Zgromadźcie dokumentację fotograficzną. Poszukajcie w Internecie i innych źródłach informacje o historii ich powstania i stanie obecnym. Postarajcie się dołączyć informacje mało znane i ciekawostki. Spróbujcie przedstawić ich położenie na mapie. Wykorzystajcie narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnej. Pracujcie w chmurze, kontaktujcie się zdalnie.

Zastanówcie się jaki program użyjecie do stworzenia prezentacji? Power Point, Prezentacje Google, Prezi czy może platformę Genially?

Koniecznie podzielcie się pracą i określcie za co kto odpowiada.

Wasza praca powinna być ciekawa, poprawna merytorycznie, przejrzysta i wyczerpująca.

Na wykonanie prezentacji macie 3 tygodnie (do 29 maja 2020)

Życzę powodzenia !

4. Wybrane źródła

Jako źródła informacji pomocne Wam będą literatura, strony internetowe, dane statystyczne, foldery.

Literatura:

  • J. Paprota, Z dziejów wsi i szkoły w Damienicach, Damienice 1999
  • Między Rabą a Puszczą Niepołomicką. Cikowice i Damienice – nasze małe Ojczyzny. Folder
  • Kapliczki i krzyże przydrożne Ziemi Bocheńskiej, Proszówki 2009

Strony internetowe:

https://bochenskiedzieje.pl/miejsca/miejscowosci/2-damienice

https://bochenskiedzieje.pl/ludzie/dowodcy-i-zolnierze/49-ofiary-zbrodni-katynskiej-z-damienic

https://www.facebook.com/wies.damienice/

HISTORIA NASZEJ SZKOŁY

http://www.puszczaniepolomicka.pl/

I inne, znalezione przez Was

5. Ocenianie

Ocenie będzie poddane Wasze zaangażowanie w pracę, forma przekazu pracy, współpraca w grupie.

Kryteria oceny:

– umiejętność opracowania tematu         0-5 pkt.

– przejrzystość realizacji zadania               0-5 pkt.

– wykorzystanie materiałów źródłowych  0-5 pkt.

– przedstawienie projektu                          0-5 pkt.

20 pkt. – ocena celująca

18 – 19 pkt. – ocena bardzo dobra

15 – 17 pkt – ocena dobra

10-14 pkt.  – ocena dostateczna

 6- 9   pkt.  – ocena dopuszczająca

6. Podsumowanie

NAJNOWSZE WYDARZENIA

  • Wyróżnienie dla kreatywnych uczniów

    Ogłoszony przez Miejski Dom Kultury w Bochni ko...
  • Wytyczne MEiN, GIS i MZ dotyczące powrotu do szkół klas I – III

    W związku z powrotem do szkół, od 18 stycznia 2...
  • Świąteczne życzenia

    ...
  • Szanowni Państwo

    W związku ze zmianą terminu ferii zimowych na o...
  • Drodzy Rodzice

    Drodzy Rodzice 😊Dziś chciałabym poruszyć niezwy...

Z ŻYCIA SZKOŁY

  • Aktualności
  • Bez kategorii
  • Biblioteka
  • Galerie
  • komunikaty
  • Konkurs historyczny
  • Pedagog
  • Przedszkole
  • rodzice
  • Sukcesy

ARCHIWUM

  • Styczeń 2021
  • Grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • Październik 2020
  • Wrzesień 2020
  • Sierpień 2020
  • Lipiec 2020
  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Kwiecień 2020
  • Marzec 2020
  • Luty 2020
  • Styczeń 2020
  • Grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • Październik 2019
  • Wrzesień 2019
  • Sierpień 2019
  • Czerwiec 2019
  • Maj 2019
  • Kwiecień 2019
  • Marzec 2019
  • Luty 2019
  • Styczeń 2019
  • Grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • Październik 2018
  • Wrzesień 2018
  • Sierpień 2018
  • Czerwiec 2018
  • Maj 2018
  • Kwiecień 2018
  • Marzec 2018
  • Luty 2018
  • Styczeń 2018
  • Grudzień 2017
  • Listopad 2017
  • Październik 2017
  • Wrzesień 2017
  • Sierpień 2017

© 2017 Szkoła Podstawowa im. Króla Kazimierza Wielkiego w Damienicach

TOP Skip to content
Open toolbar

UŁATWIENIA

  • Powiększanie tekstu
  • Pomniejszanie tekstu
  • Odcienie szarości
  • Wysoki kontrast
  • Negatyw kontrast
  • Jasne tło
  • Linki podkreślone
  • Czytelne czcionki
  • Reset