WebQuest „Spacerkiem po Damienicach”
WQ jest przeznaczony dla uczniów VII
opracował: Janusz Paprota
czas realizacji: 3 tygodnie
- Wprowadzenie
WebQuest został stworzony w celu zachęcenia młodego człowieka do odkrywania ciekawostek miejscowości w której żyje, oraz poznania jej historii.
Wśród uczniów istnieje przekonanie, że wieś w której mieszkają i uczą się jest nieciekawa, zwyczajna i nie ma tu nic interesującego. Żyjąc w niej na co dzień jesteśmy tak przyzwyczajeni do otoczenia, że nie wykazujemy zainteresowania historią najbliższej okolicy. To nasza niewiedza i brak chęci poszukiwania, powoduje, że myślimy o tej wsi jako miejscu, które ma niewiele do zaoferowania. Bez odrobiny chęci z naszej strony żadne nawet najciekawsze miejsce nie odkryje przed nami swoich tajemnic.
Nowe nastawienie do naszej miejscowości pozwoli nam poznać ją na nowo i docenić jej uroki.
2. Zadanie
Waszym zadaniem będzie:
Przygotowanie i przedstawienie informacji na temat ciekawych miejsc, budowli i obiektów na terenie Damienic oraz ich historii.
Wyniki Waszych działań przedstawicie w formie prezentacji multimedialnej.
3. Proces
Wybierzecie z pośród siebie w każdej grupie 1 osobę- lidera, który w razie wątpliwości będzie mógł konsultować się z nauczycielem.
Wytypujcie, jakie obiekty chcecie przedstawić. Zgromadźcie dokumentację fotograficzną. Poszukajcie w Internecie i innych źródłach informacje o historii ich powstania i stanie obecnym. Postarajcie się dołączyć informacje mało znane i ciekawostki. Spróbujcie przedstawić ich położenie na mapie. Wykorzystajcie narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnej. Pracujcie w chmurze, kontaktujcie się zdalnie.
Zastanówcie się jaki program użyjecie do stworzenia prezentacji? Power Point, Prezentacje Google, Prezi czy może platformę Genially?
Koniecznie podzielcie się pracą i określcie za co kto odpowiada.
Wasza praca powinna być ciekawa, poprawna merytorycznie, przejrzysta i wyczerpująca.
Na wykonanie prezentacji macie 3 tygodnie (do 29 maja 2020)
Życzę powodzenia !
4. Wybrane źródła
Jako źródła informacji pomocne Wam będą literatura, strony internetowe, dane statystyczne, foldery.
Literatura:
- J. Paprota, Z dziejów wsi i szkoły w Damienicach, Damienice 1999
- Między Rabą a Puszczą Niepołomicką. Cikowice i Damienice – nasze małe Ojczyzny. Folder
- Kapliczki i krzyże przydrożne Ziemi Bocheńskiej, Proszówki 2009
Strony internetowe:
https://bochenskiedzieje.pl/miejsca/miejscowosci/2-damienice
https://bochenskiedzieje.pl/ludzie/dowodcy-i-zolnierze/49-ofiary-zbrodni-katynskiej-z-damienic
https://www.facebook.com/wies.damienice/
HISTORIA NASZEJ SZKOŁY
http://www.puszczaniepolomicka.pl/
I inne, znalezione przez Was
5. Ocenianie
Ocenie będzie poddane Wasze zaangażowanie w pracę, forma przekazu pracy, współpraca w grupie.
Kryteria oceny:
– umiejętność opracowania tematu 0-5 pkt.
– przejrzystość realizacji zadania 0-5 pkt.
– wykorzystanie materiałów źródłowych 0-5 pkt.
– przedstawienie projektu 0-5 pkt.
20 pkt. – ocena celująca
18 – 19 pkt. – ocena bardzo dobra
15 – 17 pkt – ocena dobra
10-14 pkt. – ocena dostateczna
6- 9 pkt. – ocena dopuszczająca
6. Podsumowanie