Szkoła Podstawowa w Damienicach im. Króla Kazimierza Wielkiego

  • STRONA GŁÓWNA
  • SZKOŁA
    • HISTORIA NASZEJ SZKOŁY
    • PATRON
    • STATUT i DOKUMENTY
      • Wymagania edukacyjne
    • DYREKCJA
    • GRONO PEDAGOGICZNE
    • KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2022/2023
    • PEDAGOG SZKOLNY
    • SAMORZĄD UCZNIOWSKI
    • RADA RODZICÓW
    • GALERIE
  • ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
  • DLA UCZNIÓW
    • PLAN LEKCJI 2022/2023
    • ZAJĘCIA POZALEKCYJNE
    • WEBQUESTY
      • Czy Kazimierz Wielki był naprawdę wielki?
      • WebQuest „Spacerkiem po Damienicach”
      • Jak zmienił się samochód od powstania do dziś?
    • ŚWIETLICA
    • BIBLIOTEKA
    • Konkurs historyczny
      • Gminny Konkurs Historyczny – 2019
    • NASZE KLASY
  • DLA RODZICÓW
    • Konsultacje nauczycielskie w roku szkol. 2022/2023
    • HARMONOGRAM SPOTKAŃ Z RODZICAMI
    • IMPREZY I UROCZYSTOŚCI
    • INFORMACJE I KOMUNIKATY
  • DLA NAUCZYCIELI
  • PRACA I OSIĄGNIĘCIA
    • PROGRAMY
      • ODBLASKOWA SZKOŁA
    • PROJEKTY
    • INNOWACJE
    • SUKCESY
    • PRZYJACIELE I PARTNERZY
  • KONTAKT
  • E-DZIENNIK
    • Dziennik elektroniczny
  • RODO
    • Rodzice i uczniowie
    • Pracownicy
    • Kontrahenci
  • DOSTĘPNOŚĆ
    • Deklaracja dostępności serwisu internetowego Szkoły Podstawowej w Damienicach
    • Raport o stanie dostępności

Czy Kazimierz Wielki był naprawdę wielki?

WQ jest przeznaczony dla uczniów VII

opracował: Janusz Paprota

czas realizacji: 3 tygodnie

  1. Wprowadzenie

WebQuest został stworzony w celu zachęcenia uczniów do pogłębienia wiedzy o patronie swojej szkoły – królu Kazimierzu Wielkim.

Uczniowie na lekcjach historii poznają podstawowe informacje o tej postaci i jego ważniejsze dokonania zaprezentowane w podręcznikach historii. Rzadko jednak ktoś się zastanawia czy król rzeczywiście zasłużył na przydomek „Wielki”? A może ten przydomek wiąże się z jego cechami fizycznymi a nie oceną jego panowania? Co jest prawdą, a co mitem utrwalonym przez wieki na temat tej kontrowersyjnej jednak postaci?

Wasze badania pozwolą lepiej poznać swojego Patrona i obiektywnie go ocenić

2. Zadanie

Waszym zadaniem będzie:

Przygotowanie i przedstawienie informacji na temat cech fizycznych i wyglądu Kazimierza Wielkiego oraz dokonanie oceny jego zasług, ale i porażek w okresie jego panowania.

Wyniki Waszych działań przedstawicie w formie prezentacji multimedialnej.

3. Proces

Wybierzecie z pośród siebie w grupie 1 osobę- lidera, który w razie wątpliwości będzie mógł konsultować się z nauczycielem.

Ustalcie, kto i kiedy nadał królowi przydomek „Wielki”. Zbadajcie wygląd i cechy fizyczne króla, na podstawie zachowanych źródeł ikonograficznych, źródeł pisanych i badań szczątków króla w katedrze wawelskiej. Osobno zastanówcie się nad sukcesami króla w polityce wewnętrznej i zagranicznej państwa. Które z nich Waszym zdaniem zasługują na szczególne wyróżnienie i składają się na wysoką ocenę tej postaci? Czy Kazimierz miał tylko same sukcesy? Co uznalibyście za jego porażki? Jak ostatecznie oceniacie bilans dokonań króla? Zasłużył na przydomek „Wielki” czy nie koniecznie?

Zastanówcie się jaki program użyjecie do stworzenia prezentacji? Power Point, Prezentacje Google, Prezi czy może platformę Genially?

Koniecznie podzielcie się pracą i określcie za co kto odpowiada.

Wasza praca powinna być ciekawa, poprawna merytorycznie, przejrzysta i wyczerpująca.

Na wykonanie prezentacji macie 3 tygodnie (do 29 maja 2020)

Życzę powodzenia !

4. Źródła

Jako źródła informacji pomocne Wam mogą być strony internetowe:

Jak wyglądał Kazimierz Wielki? W poszukiwaniu wizerunku polskiego króla

https://www.wilanow-palac.pl/odkrycie_grobu_krola_kazimierza_wielkiego.html

http://www.kryminalistyka.fr.pl/forensic_groby_wielki.php

Czy Kazimierz Wielki naprawdę zasłużył na swój przydomek?
Kowalski rodak

https://youtu.be/XpeLwfKwHFU (cz. 1 filmu)

https://youtu.be/I-kxk6BHNgs (cz. 2 filmu)

https://gwo.pl/polska-za-panowania-kazimierza-wielkiego-p4406 (krótki film o panowaniu)

I inne, znalezione przez Was

5. Ocenianie

Ocenie będzie poddane Wasze zaangażowanie w pracę, forma przekazu pracy, współpraca w grupie.

Kryteria oceny:

– umiejętność opracowania tematu         0-5 pkt.

– przejrzystość realizacji zadania               0-5 pkt.

– wykorzystanie materiałów źródłowych  0-5 pkt.

– przedstawienie projektu                          0-5 pkt.

20 pkt. – ocena celująca

18 – 19 pkt. – ocena bardzo dobra

15 – 17 pkt – ocena dobra

10-14 pkt.  – ocena dostateczna

 6- 9   pkt.  – ocena dopuszczająca

6. Podsumowanie

NAJNOWSZE WYDARZENIA

  • Sukces chłopców w Gminnych Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w koszykówce

    W czwartek 12 stycznia 2023r. w hali sportowej ...
  • Wycieczka do Krakowa

    18 listopada 2022 r. uczniowie klas IV – VII by...
  • Kilka słów od pedagoga szkolnego…

    Drogi Uczniu! Zwróć się do pedagoga szkolnego, ...
  • Egzamin ósmoklasisty

    Zachęcamy rodziców do śledzenia bieżących infor...
  • Dyżur psychologa szkolnego

    Drodzy Uczniowie i Rodzice W naszej szkole zost...

Z ŻYCIA SZKOŁY

  • Aktualności
  • Bez kategorii
  • Biblioteka
  • Galerie
  • komunikaty
  • Konkurs historyczny
  • Pedagog
  • Przedszkole
  • rodzice
  • Sukcesy

ARCHIWUM

  • styczeń 2023
  • listopad 2022
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • styczeń 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • październik 2021
  • wrzesień 2021
  • sierpień 2021
  • lipiec 2021
  • czerwiec 2021
  • maj 2021
  • kwiecień 2021
  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • wrzesień 2018
  • sierpień 2018
  • czerwiec 2018
  • maj 2018
  • kwiecień 2018
  • marzec 2018
  • luty 2018
  • styczeń 2018
  • grudzień 2017
  • listopad 2017
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • sierpień 2017

© 2017 Szkoła Podstawowa im. Króla Kazimierza Wielkiego w Damienicach

TOP Skip to content
Open toolbar

UŁATWIENIA

  • Powiększanie tekstu
  • Pomniejszanie tekstu
  • Odcienie szarości
  • Wysoki kontrast
  • Negatyw kontrast
  • Jasne tło
  • Linki podkreślone
  • Czytelne czcionki
  • Reset